For Foreigners (Oral)

Presenting Time
Presentation 7minutes / Q&A 3minutes
  • Overruns may penalize the other presenters and will not be allowed. Chairpersons may give instructions to finish within the allotted presentation time.
  • Presentations should be delivered in the language designated in advance.
Presentation File (Power Point Slide)
  • Presenters should prepare the presentation file(s) in the format of MS Power Point (2010, 2013, and 2016).
  • Any standard fonts provided by MS Office may be used. If not, please attach the font file(s) with the presentation file(s).
  • Please bring your presentation file(s) on your USB flash drive, and make sure that the file(s) works well.
Preview Room
Date & Time May 17(Thu) 10:00-18:30
May 18(Fri) -19(Sat) 07:00-18:00
May 20(Sun) 07:00-13:00
Place Right Lobby, 3F, Convention Center
Layout (Convention Center)
  1. Please visit the Preview Room to check your presentation file(s) at least 2 hours before your session starts. A technician will be ready to assist you with checking your presentation file(s).
  2. If your presentation file(s) contains animations or movies, you are advised to check over the technical matters 2 hours prior to your session.
  3. All presentation file(s) will be stored on the network server and will be accessible from the PC in each session room before the session begins.
How to Upload Your Presentation File(s)
  1. Log-in with your ID and password.
    ID: Registration No. (printed on your nametag) / Password: Last Name
  2. Check your presentation schedule and upload your file(s) with the presentation file upload system. A technician will assist you with uploading your file(s).
Before the Session

Presenters are highly recommended to meet the chairpersons at the session room in advance and take a seat in the ‘Reserved Seat’ for speakers in the first row at least 10 minutes before their session starts.

Property Rights

After the presentation, presenters may visit the Preview Room and eliminate the presentation file(s) on the desktop to safeguard the property rights of the file(s). If not, the file(s) will be automatically deleted after the congress.

Audio Visual Equipment

All presenters should only use venue facilities. Each session room will be equipped with the followings:

Laptop (operated by a technician at the control box) running MS-Office Power Point 2010-2016 operated in Windows 7, equipped with compact disk reader (CD & DVD) and USB drive;
A smart pointer, a desk lamp, a mouse, and a timer which will be shown on the monitor;
One beam projector (RGB Port), One Screen
  • To avoid frequently occurring technical problems during the presentation, all presenters are asked to use only IBM compatible PCs and the single LCD projector preset in the session room for all presentations.
  • It is NOT allowed to use your own laptop computer (especially Macintosh laptop).
  • If you would like to use any other A/V equipment, please contact us by Apr. 23 (Mon), 2018.
Equipment on the Podium

 

  • Upon reaching the podium, lights will be dimmed and the first slide will be projected onto the screen.
  • Presenters can check the remaining time on the timer on the screen.
  • Presenters may move to the next or previous slide by clicking the mouse or the smart pointer.

Should you have any inquiries on the presentations, please feel free to contact the KSN 2018 Secretariat.

Hazel Choi (Assistant Manager)

KSN 2018 Secretariat

May 17 (Thu) – 20 (Sun), 2018 I Grand Hilton Seoul, Seoul, Korea

Tel: +82-2-3452-7136(Dir) Email: sci@ksnmeeting.kr

For Korean (구연)

발표 시간
발표 7분 / Q&A 3분
  • 발표 시간은 프로그램상의 스케줄을 참고해 주시기 바랍니다.
  • 다음 세션 및 연사에게 피해가 가지 않도록 주어진 발표 시간에 맞추어 준비하여 주시기 바랍니다. 정해진 발표 시간을 초과할 경우, 세션의 원활한 진행을 위하여 좌장이 이에 대한 지침을 줄 수 있습니다.
  • 발표는 사전에 정해진 언어로 진행하여 주시기 바랍니다.
발표 자료(PPT Slide)
  • 발표를 준비하실 때 자료를 반드시 MS Power Point(2010 또는 2013, 2016)로 작성하여 주십시오.
  • 화면 비율은 4:3으로 작성해 주시기 바라며, 16:9도 가능하오나 위.아래 화면이 조금씩 잘려 보일 수 있는 점 참고하시기 바랍니다.
  • 폰트는 MS Office에서 기본 제공되는 폰트 모두를 사용할 수 있습니다. 그 외의 폰트를 이용하기 원하는 경우 폰트 파일과 함께 파일을 업로드 해주시거나, 파일 저장 시 폰트 포함 옵션을 설정하여 접수하여 주시기 바랍니다(비디오 포맷은 WMV를 권장합니다).
  • 작성하신 발표 자료는 USB 메모리에 저장하여 학술대회장 내 Preview Room으로 가져오시기 바랍니다. USB 메모리에 저장된 자료에 이상이 없는지 사전에 확인해 주십시오.
Preview Room 운영
일시 5월 17일(목) 10:00-18:30
5월 18일(금)-19일(토) 07:00-18:00
5월 20일(일) 07:00-13:00
장소 컨벤션센터 3층 입구 우측 로비
Layout (Convention Center)
  1. 발표당일 발표 시간 2시간 전에 Preview Room을 방문하여 진행요원의 도움을 받아 발표자료가 이상 없이 작동하는지 확인하신 후 파일을 제출해 주시기 바랍니다.
  2. 동영상(WMV 포맷 권장)을 사용하시는 분은 반드시 발표 2시간 전 Preview Room의 학회 표준 PC에서 파일이 올바르게 동작하는지 확인한 후 제출하시기 바랍니다.
  3. 발표자료는 발표장과 Preview Room에서 접근 가능한 서버에 저장되어, 발표 30분 전에 각 발표가 이루어지는 발표장에서 확인할 수 있습니다.
발표자료 제출 방법
  1. Preview Room을 방문하여, 제출 프로그램에서 ID와 비밀번호를 입력하여 로그인 하십시오.
    ID: 학술대회 등록번호(네임택 확인) / 비밀번호: 성(Last Name)
  2. 발표 시간을 확인하여 해당 폴더에 발표자료를 올려주시기 바랍니다.
발표 시작 전

세션 시작 최소 10분 전에 회의장에 도착하여 좌장에게 도착을 알리고, 첫 줄에 준비되어 있는 발표자 석(Reserved Seat)에 착석하여 주시기 바랍니다.

저작권 관련

발표가 끝나고 원하는 경우, Preview Room을 다시 방문하여 본인의 발표자료를 삭제할 수 있습니다. 발표 자료를 직접 삭제하지 않을 경우, 대회 종료와 더불어 사무국에서 모든 자료를 삭제합니다.

발표 기자재

KSN 2018의 회의장 및 Preview Room 등의 모든 PC의 사양은 아래와 같습니다.

노트북(윈도우 7, MS-Office Power Point 2010, 2013 or 2016, CD&DVD롬, USB 드라이브), 마우스, 타이머, 빔 프로젝터(RGB), 스크린
  • IBM 호환 기종의 PC와 빔 프로젝터(RGB)가 준비된 회의장에서 발표가 진행됩니다.
  • 개인 노트북(매킨토시 노트북)의 사용은 불가합니다.
  • 이외의 A/V 시스템을 사용하기를 원하시는 경우, 4월 23일(월) 이전에 사무국으로 문의해 주시기 바랍니다.
포디움 기자재 사용 방법

 

  • 연단에 올라가시면 조명이 어두워지고 첫 슬라이드가 스크린에 나타납니다.
  • 남은 발표 시간은 타이머를 통하여 확인하실 수 있습니다.
  • 마우스나 스마트 포인터로 슬라이드를 진행하실 수 있습니다.

기자재 사용 방법 및 발표자료 관련하여 궁금한 사항은 사무국으로 문의해 주십시오.

최혜지 주임

KSN 2018 Secretariat

May 17 (Thu) – 20 (Sun), 2018 I Grand Hilton Seoul, Seoul, Korea

Tel: +82-2-3452-7136(Dir) Email: sci@ksnmeeting.kr

For Foreigners (Poster)

*Please check your exhibit schedule (display date) before preparing the poster.

Poster Exhibit Schedule
Exhibit Schedule Mounting Time Demounting Time
May 18(Fri) 08:00-18:00 May 17(Thu) 18:00 - 18(Fri) 08:00 May 18(Fri) 18:00-19:00
May 19(Sat) 08:00-18:00 May 18(Fri) 19:00 - 19(Sat) 08:00 May 19(Sat) 18:00-19:00
  • Mounting and Demounting should be made according to the schedule below. Poster left behind the demounting time will be discarded without notice.
  • Each poster board has a presentation number on it. The number will be informed near the poster exhibition area.
  • Adhesive tapes for mounting posters will be prepared by the KSN 2018 Secretariat. However, it is encouraged that you bring your own supplies in case that the provisions run out.
Poster Preparation
  • Panel size is 950 mm wide, 2,500 mm high. The actual space given for the exhibition is 940 mm wide, 1,950 mm high.
  • The presentation number assigned to each poster must be placed in the upper left corner of the display.
  • Please be sure to include the abstract title, author names, affiliation and country in large letters centered at the top of the poster.

Display Place

[Emerald Hall, 3F, Convention Center]

If you have any inquiries, please feel free to contact the KSN 2018 Secretariat.

Hazel Choi (Assistant Manager)

KSN 2018 Secretariat

May 17 (Thu) – 20 (Sun), 2018 I Grand Hilton Seoul, Seoul, Korea

Tel: +82-2-3452-7136(Dir) Email: sci@ksnmeeting.kr

For Korean (포스터)

*포스터 전시는 5월 18일(금), 5월 19일(토)로 나뉘어 진행 되오니, 본인의 전시(발표) 일정을 반드시 확인하시어 판넬 전시를 준비해 주시기 바랍니다.

포스터 전시 일정
전시(발표) 일정 부착 시간 철거 시간
5월 18일(금) 08:00-18:00 5월 17일(목) 18:00 - 18일(금) 08:00 5월 18일(금) 18:00-19:00
5월 19일(토) 08:00-18:00 5월 18일(금) 19:00 - 19일(토) 08:00 5월 19일(토) 18:00-19:00
  • 철거 시간 이후에 철거되지 않은 포스터는 사무국에서 일괄적으로 철거합니다.
  • 부착 가능한 테이프가 포스터 전시 구역에 준비되어 있으나, 소진될 수 있으니 별도로 부착 준비물을 준비하시기 바랍니다.
포스터 준비
  • 포스터 판넬 사이즈는 950mm * 2,500mm이며, 실제 포스터 사이즈는 940mm * 1,950mm 이내로 준비해 주십시오.
  • 각 포스터 보드에는 최종발표번호가 표기되어 있습니다. 해당하는 판넬에 포스터를 부착해 주시기 바랍니다.
  • 포스터 맨 위에 초록 제목, 저자 이름, 소속, 국가 등을 꼭 기입해 주십시오.

포스터 전시 장소

[컨벤션센터 3층 에메랄드홀]

관련해서 문의 사항 있는 경우, 사무국으로 연락 주십시오.

최혜지 주임

KSN 2018 Secretariat

May 17 (Thu) – 20 (Sun), 2018 I Grand Hilton Seoul, Seoul, Korea

Tel: +82-2-3452-7136(Dir) Email: sci@ksnmeeting.kr